Sunday, November 23, 2008

Majlis Penyerahan Watikah Pengisytiharaan Melaka dan GeorgeTown

Acara: Majlis Penyerahan Watikah Pengisytiharaan Melaka dan GeorgeTown sebagai Tapak Warisan Dunia
Lokasi: Dataran Merdeka, Kuala Lumpur

Lepas je amik gamba kat Majlis Perkahwinan Khatini dan Saiful...aku lepak kat umah Dboy, Flat DBKL Cheras. Malam tu aku tgk2 kan lah PC dia yang bermasalah tu. Aduh, letih kepala aku tgk PC dia. Selalu je hang dan mesti kena restart je. Rupanya masalah dia, drive C dah penuh sgt sampai space kosong tinggal bebrp KB je.

Tiba2 aku dpt sms dari Ekin, ajak lepak kat dataran dgn anak buah dia. Aku pun bgtau lah Dboy. Tp dia leh malas lak. Bebrp minit lepas tu, Dboy ni buka la TV...aku tgh duk kat dlm bilik air..mandi. Dboy pun jerit kat aku "Eh, kat dataran la ni. Ada majlis apa ni?" Aku pun ckp la penyerahan watikah pengisytiharaan bla bla bla. "Aku dah ckp dah yg ekin tadi ajak kita g dataran..ko tak nak". Dboy pun jawab "Dia tak bagitau ada apa kat Dataran Merdeka. Yon, jom kita gi Dataran Merdeka!!!" Aku pun apa lagi..."JOM!!!"

Kita org terus gerak naik motor gi sana dengan membawa senjata menembak (kamera dslr tau) kita org. hehe. Tp aku tak transfer lagi gamba2 wedding tu. Konfem la tak dpt amik gamba byk2. Huhu :( Masa kita org pergi tu, tak nak bagitau pun kat Ekin yg kita org dtg. Saje nak bagi dia terkezut. Sampai2 je kat sana...jalan ler kat area air pancut kat tepi dataran tu. Sekali tgk macam kenal je..rupa2nya Ekin. Aku dgn senyap2 duk kat sebelah dia. Taraaaa!!! Ermm...takde la dia terkejut sgt...tp lebih macam terpinga n tertanya.

Masa tgh amik gamba kat tgh2 Bangunan Sultan Abdul Samad tu, aku terjumpa membe forum www.carigold.com aku. Khairul nama dia. Aku mcm tak percaya je mamat ni dari Sunway dtg ke dataran sorang2. Gila kentang mamat ni..dah le jenis tak byk ckp. Mmg Lone Ranjer betul la dia ni. Tarahal nye lepak sorang2. Ke mencari jodoh kat situ. Hehe,. Ni la dia antara gamba yang sempat aku shoot dgn limited memori yg tinggal.


(Source: Photographed by Dboyfotopages)
Dari kiri: Dboy, Aku dan Khairul







Masa semua perarakan dah selesai, ada la beca dari Penang ni kumpul ramai2 kat tepi padang Dataran Merdeka ni. Ada ler budak2 kecik ni minat nak naik beca..tgh minta Nanu ni bawa mereka. Tak berapa drg perbualan mereka tapi seperti tawar menawar harga tambang beca kot. Sbb nampak Nanu tu tunjuk 2. Tak taulah 2 ringgit atau 2 orang je leh naik :) Korang agak2 apa?






Mohd Faisol (Yon)
Junior Photographer
Yon Photography
Tel: 018-2250208
Website: http://rightclickers.webs.com
E-mail: yon.photographer@gmail.com
Photo Stock: http://www.flickr.com/photos/yonphotography
http://photobucket.com/yonphotography

No comments:

Post a Comment